Ангелятко

Група старшого віку
«Будьте уважні, мами і татка,
кожна дитина – це ангелятко!»

Коптіль Світлана Михайлівна 

Освіта вища , ЧНПУ ім. Т.Г.Шевченка
Стаж роботи – 15 років
Педагогічне  кредо: «Дитина приходить у життя як гість – вона інша, невідома людина. Ми раді їй, ми на все готові заради неї,  ми любимо її, ми щасливі бачити її такою, якою вона є».
Тема, над якою працює: «Сендплей, як метод розвитку психічних властивостей дітей дошкільного віку».

Помічник вихователя:
Мороз Ліна Сергіївна 

Фідрішевська Людмила Валентинівна 

 

Янголята також діти,
Люблять маму, дім, вони,
І морозиво і квіти,
І мелодії весни.


Їх мабуть, як нас багато,
В цьому впевнимось не раз,
Бо ж на світі янголяток,
Рівно стільки, як і нас.

Вміють грати янголята,
На сопілках неземних,
Нам вони дарують свято,
І свої чарівні сни.І бешкетні і завзяті,
Діти сонця і весни,
Українські янголята,
Це разом із вами ми

 

Порадник для батьків від нашої групи:


Як допомогти дитині адаптуватися у дитячому садочку?

Більшості дітей буває складно адаптуватися до дитячого садочка, ця складна адаптація виражається в поганому сні дитини, втраті апетиту, плаксивості. Часто батьки ставлять самі собі питання про те, як же допомогти дитині адаптуватися до дитячого садка.

Для того, щоб період адаптації дитини пройшов безболісно, рекомендується:

1. Спочатку пояснити дитині, що таке дитячий садочок і навіщо туди ходять діти. Головне, постаратися простими словами створити позитивний образ садка (наприклад, в дитячий садок приходять такі ж як і ти діти, вони там разом грають, вчаться, їдять, в групі багато іграшок і добрі вихователі, які піклуються про дітей).
2. Заочно познайомити дитину з дитячим садком під час вашої прогулянки. Якщо ви вже визначилися з вибором, можна під час прогулянок ненадовго заходити з дитиною на територію садка, в групи, щоб дитина поступово звикала. Свідомо познайомитися з розпорядком садочка (режимом сну, що дитина повинна уміти вже робити самостійно), і поступово вводити цей режим дня дома, а також навчати тому, що знадобиться в групі (уміння самостійно одягатися, умиватися, їсти).
3. Бажано віддавати дитину в ту групу, в якій вона вже знає декількох дітей (це діти ваших друзів або знайомих, сусідів по майданчику, з якими ваша дитина вже спілкується). Заздалегідь познайомте дитину з вихователем групи, в яку відправиться ваш малюк.
4. Навчить дитину, як можна знайомитися з новими дітьми і як можна розвивати їх відносини. Адаптація дитини залежатиме багато в чому саме від того, наскільки легко вона зможе встановлювати відносини в колективі. Ви самі можете допомогти дитині встановити контакти з іншими дітьми, познайомивши її з ними і їх батьками, запрошуйте нових друзів вашої дитини на вихідні до вас.
5. Поясніть дитині, до кого вона може завжди звернутися за допомогою, якщо виникне потреба.
6. До того, як відвести дитину в дитячий садок, рекомендується провести комплекс заходів щодо загартування дитини, а також пройти медичний огляд, щоб переконатися, що дитина здорова.
7. Бажано в перші два-три тижні залишати дитину в групі лише на декілька годин, поступово збільшуючи цей час до необхідної норми. 
8. У присутності дитини не показувати, що ви нервуєте і переживаєте з приводу того, що дитина йде в дитячий садок. Не дозволяйте собі також критики в адресу дитячого садка у присутності дитини, оскільки все це буде тут же негативно сприйняте нею, що викличе страх, невпевненість і небажання йти в це місце.

Ми хочемо Вас заздалегідь попередити, як протікатиме період входження дитини в колектив, і взагалі в дитячий садок.

По-перше, не лякайтеся, якщо на другий день (саме на другій, а не на перший) дитина сильно плакатиме. Малюк вже зрозумів, що його мама (тато, бабуся, дідусь) збираються залишити його тут на довгих декілька годин. 
Адже в перший день для нього все нове. Багато іграшок, багато таких же чоловічків, як і він, тітка-вихователь (деякі малюки називають перший час вихователя мамою). І дитина не відразу помічає, що вона залишилася без батьків. Ваше завдання в перший день полягає в тому, щоб Ви забрали дитину до того, як вона це зміркує. Отже краще всього не йти з садка, а бути десь по близу. І по першому заклику вихователів забрати дитину додому. 
А на другий день малюк вже розуміє, що його мама піде, і він залишиться зовсім один. Але повірте, дуже мало дітей протягом всього дня плачуть так само, як в перші хвилини, коли малюк переступає поріг дитячого садка, тримаючи маму за руку. Всім відомо, що наші діти – це маленькі маніпулятори. До тих пір, поки мама не пішла, дитина вірить, що якщо голосно плакати, то мама зглянеться і забере його звідси. Як правило, тільки мама залишає дитину в групі, увага дитини швидко перемикається на щось цікаве, що захоплює, наприклад, на нову гру, або яскраву іграшку.

Батькам необхідно дотримуватись таких правил:

Не залишати малюка в дошкільному колективі на цілий день, якомога раніше забирати малюка додому перші два-три дні (до прогулянки, до обіду, до сну, відразу після сну).
2. Створити спокійний, безконфліктний клімат для маляти в сім'ї.
3. Щадити його ослаблену нервову систему. Створити дома, по можливості, такий же режим, який існує в дитячому садку. Режим дня групи повинен бути в куточку батьків.
4. Суттєво скоротити перегляд телепередач.
5. Якомога раніше повідомити лікаря і вихователів про особові особливості малюка.
6. Не кутати дитину, а одягати її так, як необхідно відповідно до температури в групі. Обов'язково в шафці дитини повинен бути повний змінний комплект одягу. І теплі речі на випадок похолодання або дощу.
7. Не обговорювати у присутності дитини вихователів, оскільки педагог втратить авторитет в очах дитини. Крім того, все що Ви говорите або робите удома при дитині, стає надбанням громадськості. Оскільки малюк поспішає поділитися з вихователем і одногрупниками всім, що дізнався і побачив нового. 
8. Кожен вечір необхідно цікавитися у дитини про те, як пройшов день, що трапилося нового і цікавого.
9. Якщо період адаптації у вашої дитини затягнувся на дуже тривалий час, зверніться до психолога дошкільного закладу. Психолог проведе з вашою дитиною коректувальну роботу (тренінг, який складається з декілька цікавих ігор) направлену на прискорення періоду адаптації до умов дитячого садка. 

Формування культурно-гігієнічних навичок дітей раннього віку

(Згідно програми «Дитина»)

Культура харчової поведінки

          На початку третього року життя дитина добре знає своє місце за столом, орієнтується у часі споживання їжі, має свої преваги, улюблені та нелюбі страви; виявляє своє ставлення мімікою, жестами, словами. Формулює дорослому свої бажання, намагається їх обґрунтувати простими реченнями. Розрізняє сніданок, обід, полуденок та вечерю, знає, коли їй належить з’їсти більше їжі. Якщо дорослі харчують дитину різноманітно, враховують її потреби та смаки, організовують харчування у чітко визначений час, дотримуються поступовості у залученні малюка до цього процесу, дитина охоче сідає за стіл, їсть з апетитом. Залучення дітей до сервіровки столу та прибирання зі столу після їжі, до виконання посильних доручень (принести серветки, тарілку, чашку, віднести їх) піднімає тонус малюка, позитивно налаштовує на процес  споживання їжі. Більшість дітей, яким два з половиною роки, їдять самостійно, акуратно та не поспішаючи, добре пережовують їжу закритим ротом; тримають ложку у правій руці, користуються серветкою, з великим задоволенням беруть участь у сервіровці столу, прибирають після їжі, дякують за неї (як правило, після нагадування дорослого).

Гігієнічні навички

          У першій половині третього року життя активно формуються культурно-гігієнічні дії:  дитина вже спроможна мити руки та обличчя, не розбризкуючи воду; користуватися милом, насухо витирати руки та обличчя рушником, за потреби – користуватися носовичком, розчісуватися, щоденно чистити зуби.  Вона намагається мити себе губкою;  може самостійно одягатися та роздягатися у певній послідовності, усуває ознаки забруднення; складає свої речі, виявляючи при цьому неабияку старанність. Удосконалюються навички самообслуговування: наслідуючи дорослого, малюк все частіше прагне до самостійності під час їжі, вдягання-роздягання, виконання нескладних доручень, намаганні поводитися акуратно. На третьому році життя дитина усвідомлює свою статеву належність, знає основні правила догляду за чистотою свого тіла, статевих органів.

Адаптація

          Шановні батьки! Усвідомте, що ваше власне хвилювання передається дитині. Щоб запобігти цьому, заздалегідь познайомтесь з вихователями та особливостями організації життя в групі.Дайте дитині позитивну перспективу: розкажіть, що в дитячому садочку багато іграшок, діток і їй буде добре, цікаво, весело.Підпорядкуйте домашній режим режиму роботи дитячого садка, особливо додержуйте часу вкладання спати і період харчування.Навчіть дитину елементарних навичок самообслуговування.Подбайте про психічне і фізичне здоров’я дитини.Повідомте вихователя про звички та вподобання вашого малюка, про особливості здоров’я і поведінки.Потурбуйтеся про нервову систему вашої дитини. В перші дні перебування не залишайте її на цілий день у дитячому садку. Тримайте тісний зв'язок з персоналом групи, і будете певні, що працівники зуміли прийняти і зрозуміти вашу дитину, і по-материнськи дбають про неї.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 

 

 

                     

                     

                     

                     

                     

                     

 

Вгору