Рекомендації педагогам

Рекомендації для педагогів щодо розвитку комунікативної активності дитини старшого дошкільного віку.

            Надайте дитині можливість вільного вибору діяльності. Це забезпечить особистісну значимість того, що робить.
Забезпечуйте позитивну мотивацію дитини до певної діяльності. Для формування такої мотивації дитині необхідне підтвердження, що вона діє правильно, що  в неї все вийде. Цьому буде сприяти і створення ситуацій бодай маленького успіху, під час яких у дитини формуватиметься впевненість у своїх силах і бажання йти далі.
Пильнуйте, аби ігри та вправи, які використовуєте на заняттях, відповідали віковим інтересам діяльності дитини.
Пам’ятайте, що матеріал, який пропонуєте дітям для усвідомлення й засвоєння, має бути емоційно забарвленим, «зручним» для сприймання ( виділений кольором, графічно тощо).
Ураховуйте двоплановість  діяльності: її зовнішній ( предметні дії, маніпуляції) і внутрішній ( процеси, що відбуваються у свідомості) аспекти.
Зважайте, що під час організації  спілкування домінувати мають дії  і розмірковування дитини,  а не дорослого.
Заохочуйте дитину до перенесення засвоєних під час заняття навичок  у повсякдення, використання їх у різних ситуаціях. Це свідчить про успішне засвоєння дитиною матеріалу.

Поради для педагогів щодо роботи з ліворукими дітьми.

Удосконалюйте координацію рухів дитини та моторику ( 15-20хв. Щодня). Це може бути ліплення, малювання, нанесення штрихів, розв’язування та зав’язування вузликів, для дівчат – вишивання, в’язання, пришивання ґудзиків тощо.
Тренуйте просторово – зорове сприймання дитини. Якщо вона плутає «право» і «ліво», ставте їй запитання щодо предметів на вулиці або в кімнаті: «Що знаходиться праворуч? А що ліворуч?»
Розвивайте мовлення дитини:  просіть її переказати прочитане або почуте, складати розповіді про цікаві картинки, придумувати кінцівки до незавершених оповідань. Казок тощо. Якщо мовлення дитини нерозвинене чи невиразне,  підтримуйте її, висловлюйте впевненість у тому, що, з вашою підтримкою вона впорається з труднощами.
Зверніться за консультацією до логопеда, якщо  в дитини є труднощі з вимовою окремих звуків і, як наслідок, проблеми зі звуко-буквеним аналізуванням слів.
Плануйте режим дня дитини раціонально: без перевантажень та надмірних додаткових занять. Варто враховувати, що ліворука дитина схильна швидко втомлюватися.
Використовуйте тактику порад, а не наказів або дорікань. Спілкування з ліворукою дитиною має бути помірковано вимогливим  і доброзичливим.
Садіть ліворуку дитину зліва за столом, біля вікна . під час малювання чи розглядання малюнків світло має падати справа.
Правильно розташовуйте для дитини альбом чи аркуш на столі. Під час малювання чи письма нижній правий край аркуша слід розташувати на рівні середини грудей дитини або змістити його вліво. Це дасть змогу ліворукій дитині правильно сидіти та правильно водити олівцем.

Вгору